Overige producten

Spellen & apps voor mensgerichte zorg

Meer persoonsgerichte zorg, minder tijdverlies

Wil je meer persoonsgerichte zorg leveren aan je cliënten, maar ben je bang dat dit veel tijd kost? Laat onze tools je dan een handje helpen.

Twee mensen spelen Match It
Twee mensen spelen Match It
Match It scherm

Match It

Match It koppelt op een speelse manier nieuwe mensen aan elkaar.

Via de app worden twee spelers willekeurig aan elkaar verbonden. Beide spelers moeten keuzes maken over hun interesses, passies en hobby’s. Beiden voor klassieke muziek gekozen? Dan heb je een match!

Bij een match volgt een face-to-face ontmoeting. Door het spel is het ijs al gebroken.

Match It is ideaal tegen dreigende eenzaamheid, bijvoorbeeld in verpleeghuizen en voor eenzame ouderen.

Poetic Memory

Poetic Memory traint het geheugen en maakt tegelijkertijd gevoelens bespreekbaar.

Poetic Memory is een vrijere vorm van memory. Spelers kiezen niet alleen bijbehorende beelden, maar ook concepten, symbolen en kleuren.

Die eigen interpretatie roept gevoelens en herinneringen op. Poetic Memory helpt hiermee ook bij het verbeteren van de spraak of het uitdrukken van gevoelens.

Poetic Memory wordt gesteund door Alzheimer Stichting Catalonië. Volgens ergotherapeute Manoli Yerbes bevordert het zowel het cognitieve vermogen van mensen met dementie, als de emotionele band tussen de cliënt en naasten en zorgverleners.

Poetic Memory kaarten
Twee mensen spelen Poetic Memory
Foto van Kwist't

Kwist't

Een leuke manier om je cliënt beter te leren kennen? Kwist’t geeft moeilijke gesprekken een luchtige wending.

Kwist’t stelt het leven van een familielid, geliefde of cliënt centraal. Vragen als “Noem een blunder van mij” of “Met wie kan ik een serieus gesprek voeren” leveren hilarische situaties op, maar ook diepere inzichten.

Iemands passies, dromen, maar ook slechte herinneringen, vormen een persoon tot wie die nu is. Dat maakt het essentieel om deze informatie te achterhalen om persoonsgerichte zorg te leveren.

Of je nu wint of alle vragen fout hebt: Kwist’t levert alleen maar winnaars op.

Sprekende Beelden

Is het voor een cliënt moeilijk om zich met woorden te uiten?

Sprekende Beelden is een visuele gespreksstarter die mensen helpt om hun eigen thema’s te vinden en bespreekbaar te maken.

In de app komen keuzeopties in beeld voorbij, met een vraag als: “Wat zou je graag nog willen doen?” De beelden triggeren associaties waar de zorgverlener een diepgaander gesprek over aangaat. Abstracte wensen en gevoelens worden zo concreet gemaakt.

De cliënt bepaalt welke onderwerpen de aandacht krijgen. Deze eigen regie leidt tot die betekenisvolle gesprekken over wat men écht belangrijk vindt in het leven.

Sprekende Beelden scherm
Sprekende Beelden - scherm
Drie mensen aan tafel spelen Sprekende Beelden
MeetR scherm
MeetR

MeetR

Met MeetR komen organisaties erachter hoe mensen zich over de langere termijn voelen, welke fluctuaties er in hun gevoelswereld zijn, en ook aanknopingspunten voor die gevoelens.

MeetR stelt een gevoelsvraag aan klanten of medewerkers: hoe voel je je op dit moment? Hoe gelukkig ben je? Smileys representeren op eenvoudige wijze complexe gevoelens en maken het ophalen van antwoorden vlot en laagdrempelig.

Wij gebruiken cookies om bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics. Bij gebruik van deze website ga je akkoord met onze Privacy Policy.